پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
یك ویزیت رایگان چشم ‌پــزشكی
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 968
نویسنده : منو تو


ما به شما می‌گوییم چشمان‌تان مشكل دارند یا سالم هستند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تار شدن دید، دیدن لكه، كم‌شدن دید در شب و... ، برخی از مشكلات چشم هستند كه غالبا بی‌خطرند اما مشكلاتی را در زندگی روزمره شما ایجاد می‌كنند. در ضمن این علائم گاهی می‌توانند نشانگر شروع برخی بیماری‌ها باشند. در زیر می‌توانید با برخی بیماری‌های شایع چشم مثل آب‌مروارید، لوچی، تنبلی چشم و نظایر آن‌ها آشنا شوید و پی به اهمیت برخی علائم و مشكلات چشمی ببرید.

شاید كوررنگ باشید - آزمایش سنجش كوررنگی

در تصویر سمت چپ "تصویر1" چه عددی را می‌بینید؟ اگر بتوانید عدد 3 را تشخیص بدهید احتمالا مشكلی در تشخیص و تفكیك رنگ‌ها ندارید. اگر عدد 5 را ببینید ممكن است دچار كوررنگی باشید. براساس مطالعات انجام گرفته حدود 10 درصد از مردان با كوررنگی به دنیا می‌آیند اما در میان زنان این حالت بسیار ناشایع است. حالت كوررنگی كامل بسیار ناشایع است و اگر كسی به این حالت دچار باشد تصویری كه می‌بیند، تصویر سمت راست است "تصویر3" و هیچ عددی را نمی‌تواند تشخیص بدهد. برخی انواع نه چندان شدید كوررنگی را می‌توان با عینك‌های مخصوص تا حدودی برطرف كرد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مواظبت از چشم , سلامت چشم ,



کلاه های خییییییلی عجیب و غریب !
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1246
نویسنده : منو تو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: کلاه های عجیب و غریب ,



طنز
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1250
نویسنده : منو تو


خواب، یکی از واحدهای جدید درسی در دانشگاه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تمدن دیگه داره غوغا می کنه حتی تو عالم فیل ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , طنز , ,
:: برچسب‌ها: طنز ,



دکوراسیون ایرانی
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1243
نویسنده : منو تو

به طور کلی در کنار هم قرار گرفتن دو شیء متضاد یعنی مدرن و سنتی در هنر امروز کاملاً جایز است اما به شرطی که آن دو ارتباط مناسبی با هم برقرار کرده و با هم هارمونی داشته باشند.

به طور کلی در کنار هم قرار گرفتن دو شیء متضاد یعنی مدرن و سنتی در هنر امروز کاملاً جایز است اما به شرطی که آن دو ارتباط مناسبی با هم برقرار کرده و با هم هارمونی داشته باشند. در واقع طراح باید به تمامی فرم‌های تصویری و انرژی‌ای که بین آندو رد و بدل می‌شود آگاهی داشته باشد.

مهم آن است که همیشه به دنبال بهترین انتخاب و مناسب‌ترین ترکیب باشیم زیرا همه آنچه که خارج از خانه زیبا به نظر می‌رسد، مناسبت خانه ما نیست. همانطور که همیشه نمی‌توان با اشیاء گران‌قیمت، طرحی با ارزش خلق کرد.

با توجه به اینکه اغلب خانه‌های امروزی دارای معماری مدرن هستند، عناصر سنتی ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توان در فضای مدرن از آنها استفاده کرد.منبت کاری و گره چینی که غالباً با طرح‌های هندسی و زیبا آفریده شده و از صنایع دستی و سنتی ایرانی محسوب می‌شوند، با طراحی مدرن خانه ایرانی تناسب خوبی برقرار خواهند کرد.مبلمان با طراحی مدرن را می‌توان با پارچه دارای طرح گلیم، جاجیم یا نظیر آن روکش کرد.
 


اگر علاقه‌مند به ایجاد فضای سنتی در خانه خود هستید،می‌توانید 6 راهنماییزیر را نیز به کار گیرید:

1- یادگارهای دوست داشتنی گذشته نظیر صندوق چوبی، قابهای کهنه، آیینه یا چراغ‌های قدیمی، ظروف بزرگ مسی یا سفالینه را بر روی دیوار یا کنج‌ها و... قرار دهید.(صندوق‌های قدیم را می‌توان بازسازی کرده و از آن به عنوان میز یا جعبه‌ای برای قرار دادن آلبوم‌های خانوادگی و نظایر آن استفاده کنید، همچنین می‌توانید یک شی زینتی مدرن را بر روی آن قرار دهید)


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: دکوراسیون , مدرن , سنتی ,



8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1047
نویسنده : منو تو

ما اکنون در سال ۲۰۱۱ زندگی می کنیم. سالها پیش از این، زمانی بود که اگر کسی می خواست در مورد آینده و رخدادهای غریبش بنویسد، تاریخ ۱۹۸۴ را انتخاب می کرد. یا عده ای سال ۲۰۰۰ را سالی رویایی و عجیب می دانستند، اما حالا مدتها از آن زمان گذشته و ما در آینده آن گذشته ها زندگی می کنیم. اگر کمی به دور و بر خودمان نگاه کنیم پیشرفت هایی را در عرصه علم می بینیم که شاید سالها پیش تصورش را هم نمی کردیم. درست است که هنوز به مریخ نرفته ایم و تا تشکیل فدراسیون زمین و تسخیر کهکشانها فاصله زیادی داریم، اما به نظر می رسد بعضی وقت ها باید خط باریک میان علم و تخیل را در موضوعات علمی تخیلی برداریم. در ادامه این ایمیل با معرفی هشت رخداد علمی الهام گرفته از داستانهای تخیلی با ما همراه باشید.

1. نامرئی شدن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در سال ۲۰۱۰ دو پیشرفت جالب در زمینه نامرئی سازی اشیا حاصل شد. اولی تولید نمونه های اولیه از نوعی پوشش بود که می توانست با کانالیزه کردن نور، محتویات خود را نامرئی کند. نحوه کار بدین صورت است که این ماده که مانند یک ورقه فیلم نازک است، نور را به گونه ای دستکاری می کند که از اطراف ماده منحرف شده و دوباره به راهش ادامه می دهد تا به چشم ناظر برسد. به این ترتیب مشاهده کننده تنها نورهایی را می بیند که از پشت این ماده آمده اند و پس از دور زدن آن ماده دوباره به راه خود ادامه داده اند. دومی هم نمونه پیشنهادی سیستمی است که می تواند فضا-زمان را دستکاری کند. البته این سیستم ربطی به مسافرت در زمان یا چنین چیزی ندارد. بلکه وظیفه آن سریع کردن حرکت نور در یک طرف و کند کردن حرکت آن در طرف دیگر است. به این ترتیب یک فاصله به وجود می آید که می تواند حرکت یک جسم را از نظر پنهان کند. بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید ما یک تکه نوار الاستیک ۱۰ سانتی متری داریم و می خواهیم ۱ سانتی متر از وسط آن را ببریم (پنهان کنیم). کاری که انجام می دهیم این است که دو لبه تکه های قبل و بعد از این قطعه یک سانتی متری را به طرف هم می کشیم تا به هم برسند. این همان کاری است که این سیستم با نور انجام می دهد، نور یک طرف جسم را کمی سریعتر و نور طرف دیگر را کندتر می کند، در نتیجه حرکت جسم دیده نمی شود. با توجه به سرعت بسیار بالای نور تغییری بسیار جزئی در این سرعت می تواند به خوبی حرکت یک جسم با سرعت کم و اندازه معمولی را از نظر پنهان کند.

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند ,



معنای خوشبختی
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1154
نویسنده : منو تو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دخترک شانزده ساله بود که برای اولین بار عاشق پسری شد. پسر قدبلند بود، صدای بمی داشت و همیشه شاگرد اول کلاس بود. دختر خجالتی نبود اما نمی خواست احساسات خود را به پسر ابراز کند، او از اینکه راز این عشق را در قلبش نگه می داشت و دورادور او را می دید احساس خوشبختی می کرد.

در آن روزها، حتی یک سلام به یکدیگر، دل دختر را گرم می کرد. او که ساختن ستاره های کاغذی را یاد گرفته بود هر روز روی کاغذ کوچکی یک جمله برای پسر می نوشت و کاغذ را به شکل ستاره ای زیبا تا می کرد و داخل یک بطری بزرگ می انداخت. دختر با دیدن پیکر برازنده پسر با خود می گفت پسری مثل او دختری با موهای بلند و چشمان درشت را دوست خواهد داشت.

دختر موهایی بسیار سیاه ولی کوتاه داشت و وقتی لبخند می زد، چشمانش به باریکی یک خط می شد.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , داستان عاشقانه , ,
:: برچسب‌ها: معنای خوشبختی ,



رضایت مشتری و ارزش برند
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1109
نویسنده : منو تو
در صورتی که میزان رضایت مشتری از سطح مشخصی بالاتر رود،
نتیجه منفی بر ارزش سهام خواهد گذاشت. مدیرانی که تنها بر
رضایت مشتریان، بدون در نظر گرفتن رضایت سایر ذی نفعان تمرکز می کنند،
مزیت های رقابتی خود را از دست خواهند داد

رابطه میان ارزش برند، ارزش سهام و رضایت مشتری، رابطه ای پیچیده و مبهم برای صاحبان کسب و کارهای مختلف است.

رضایت مشتری اثر مثبتی در ارزش نام تجاری دارد، اما زمانی که مشتری مداری بیش از حد مورد توجه مدیران قرار گیرد، اثر منفی بر ارزش سهام می گذارد و آن را کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل تجربی با استفاده از داده های تلفیقی مربوط به 69 برند از 11 کشور در بازه زمانی 2002 تا 2005 اثرات انحرافی روی ارزش نام برند بر اثر سیاست های اجرایی یک سویه و معطوف بر رضایت مشتریان را نشان می دهد.

طبق نظرات مینتزبرگ، نظریه پرداز برجسته مدیریت، مدیران باید برنامه ای اجرایی با چشم انداز گسترده اتخاذ کنند که نه تنها مشتری، بلکه منافع سایر ذی نفعان، از جمله سهامداران، پرسنل، تأمین کنندگان، فروشندگان و... را در کنار ارزش هایی که برای تعریف یک استراتژی موفق در شرکت وجود دارد دربرگیرد.

براساس این دیدگاه، یک شرکت باید استراتژی های مختلفی را براساس اهمیت منافع ذی نفعان اتخاذ کند.

بررسی رابطه معنادار میان ارزش برند (BE)، ارزش سهام (SV) و رضایت مشتریان (CS) نشان می دهد که برخلاف آنچه تاکنون شنیده اید، هیچ رابطه کاملاً مستقیمی میان این معیارها وجود ندارد و لزوماً رضایت مشتری، موجب افزایش ارزش برند نخواهد شد.

در سال 1985، مدیرعامل کمپانی کوکاکولا جهت ایجاد تنوع و افزایش فروش، تصمیم به ایجاد تغییراتی در طعم نوشیدنی های این کمپانی گرفت. در همان زمان بود که با مخالفت بسیاری از مشتریان مواجه شد و سروصدای زیادی برپا شد. مخالفان که از حمایت رسانه های عمومی نیز بهره می بردند، معتقد بودند که طعم کوکا، نمادی از زندگی به سبک امریکایی است و نباید تغییر کند، اما مدیرعامل وقت برخلاف این نظرات اقدام به تولید کوکاکولا با دو طعم جدید و قدیم کرد. این اقدام او منجر به افت شدید بازار کوکاکولا شد و می رفت که برای او به قیمت از دست دادن سمتش در شرکت تمام شود، اما او با یک استراتژی قدرتمند در جهت افزایش رضایت مشتری و فروش محصولات کوشید تا با جبران این افت، سمت خود را نیز حفظ کند.

او کوشید تا در پناه سنگر مستحکم رضایت مشتری، سهامدارانی را که بر اثر افت شدید فروش در برابر تولید دو برابر شده محصولات، ضرر کرده بودند، آرام کرده و رضایت ایشان را نیز جلب کند. بر اثر این اتفاق و استراتژی های قدرتمند جلب رضایت مشتری، برند کوکاکولا منتفع شد، لیکن این رشد ارزش برند به اندازه رشد آن در قبل نبود و ضررهای مالی به سهامداران وارد شد و ارزش سهام نیز کاهش یافت.
 

 

جلب رضایت مشتریان، هرچند موجب افزایش ارزش برند شد، لیکن ارزش سهام را کاهش داد.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: رضایت مشتری , برند ,



10 تاکتیک برای کنترل زمان
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1139
نویسنده : منو تو
بحثی کاربردی در مدیریت زمان
10 تاکتیک برای کنترل زمان
 
مدیریت زمان یک فرایند است، مراحل آن به هم مرتبط و پیوسته اند،
و پرش از هریک از مراحل این فرایند سبب اختلال در مرحله بعدی شده
و در نهایت فرد و سازمان را به مطلوبیت دلخواه در زمان تعیین شده نمی رساند.
 

در این مقاله با نگاهی نو می خواهیم به این نتیجه برسیم که اگر بتوانید زمانتان را مدیریت و راهبری کنید می توانید
راحت تر و سالم زندگی کنید.

 

 

 


 

مراحل اساسی در مدیریت زمان

 

1. تعیین هدف: من می دانم برای چه تلاش می کنم.

 

اهداف کلی و اختصاصی خود را مشخص ساخته و برای خود مقصدهای شفاف و روشنی ایجاد کنید. اینکه بدانید برای چه تلاش می کنید بسیار بااهمیت و برانگیزاننده است.

 

 

 

2. برنامه ریزی: من به زمانبندی بسیار اهمیت می دهم.

 

با توجه به اهداف درنظر گرفته شده برنامه خود را تدوین کرده و بکوشید فعالیتهای فردایتان را همین امروز تنظیم و زمان بندی کنید.

 

 

 

3. تصمیم گیری: من مصمم به اجرای برنامه هایم هستم.

 

قطعاً پس از تعیین اهداف و بعد از برنامه ریزی و زمان بندی براساس هدف ها، باید به طور مصمم در راستای حرکت و اجرا قرار گرفت. مصمم بودن از اساسی ترین ویژگی های انسان های موفق است، ضمن آنکه شروع تغییرات در زندگی با شروع و یا عدم انجام یک تصمیم شکل می گیرد.

 

برای پرورش قدرت تصمیم خود، بهترین روش «تمرین و تکرار» و مهم ترین شاخص توان «نه گفتن» است.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: مدیریت زمان , کنترل زمان ,



آشپزخانه آرمانی
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 994
نویسنده : منو تو

در حقیقت آشپزخانه دفتر کار خانم های خانه دار محسوب می شود و به همین دلیل هم هست که اغلب آنها ها تمایل دارند که مکان را به زیباترین شکل ممکن دربیاورند.

همانطور که مطلع هستید صنعت لوازم خانگی در چند دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری در راه تحقق همه تصورات ذهنی بشر دربر داشته که آشپزخانه نیز از این مستثنی نبوده.همانطور که مطلع هستید صنعت لوازم خانگی در چند دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری در راه تحقق همه تصورات ذهنی بشر دربر داشته که آشپزخانه نیز از این مستثنی نبوده.

در حقیقت آشپزخانه دفتر کار خانم های خانه دار محسوب می شود و به همین دلیل هم هست که اغلب آنها ها تمایل دارند که مکان را به زیباترین شکل ممکن دربیاورند. اجازه دهید با یک مثال بیشتر توضیح دهیم.  کاربرد یک کلاه آفتابگیر چیست؟ کاملاً مشخص است: اجازه نمی دهد که نور خورشید مستقیماً به صورت و سر شما بتاید؛ اما یک لحظه صبر کنید... تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که در فضاهای رو بسته باز هم از کلاه استفاده می کنند در صورتیکه در معرض هیچ نور آزار دهنده ای نیز قرار ندارند!
 


بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که کلاه آفتابگیر مورد استفاده دیگری هم دارد: احساس مد و به روز بودن را در مصرف کننده بیدار می کند. از یک سو این کلاه دارای نقاب خاصی می باشد که از مستقیم آفتاب به چشم ها جلوگیری بعمل می آورد، و از سوی دیگر حس زیبایی و خوش تیپی را بر می انگیزد. این امر تا جایی پیش می رود که حتی برخی از تیم های ورزشی برای تبلیغات آرم ورزشگاه خود را روی کلاه های نقابدار چاپ کرده و در اختیار هواداران خود قرار می دهند. بنابراین شرکت های تولید کننده کلاه می بایست همه ی این موارد را در طراحی یک کلاه در نظر بگیرند.اما ارتباط مثال فوق با آشپزخانه آرمانی ما چیست؟ همانطور که می دانید آشپزخانه قلب هر خانه ای محسوب می شود و نه تنها باید از نظر کاربردی بازده بالایی داشته باشد بلکه نیکوست که بجهت زیباشناختی، نظرخانم خانه را نیز تامین کند.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: آشپزخانه , لوازم خانگی ,



10 ایده برای سرویسهای بهداشتی کوچک
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 1001
نویسنده : منو تو
همه افرادیکه که منزل آنها دارای سرویس های بهداشتی کوچک می باشد،
علاقه زیادی به بزرگتر جلوه دادن آن دارند. انجام این تغییرات ساده، کم هزینه
، و موثر بوده و در در کمتر از چند ساعت قابل می باشند. با اعمال این تغییرات
می توانید سرویس بهداشتی کوچک خود را وسیع تر کنید.
 

همه افرادیکه که منزل آنها دارای سرویس های بهداشتی کوچک می باشد، علاقه زیادی به بزرگتر جلوه دادن آن دارند. انجام این تغییرات ساده، کم هزینه، و موثر بوده و در در کمتر از چند ساعت قابل می باشند. با اعمال این تغییرات می توانید سرویس بهداشتی کوچک خود را وسیع تر کنید. همه افرادیکه که منزل آنها دارای سرویس های بهداشتی کوچکی علاقه زیادی به بزرگتر جلوه دادن آن دارند. دست شما برای تغییر دکوراسیون دستشویی باز نیست و همیشه نمی توانید طراحی داخلی آن را به دلخواه و بنا به سلیقه شخصی تغییر دهید و در اکثر موارد هر گونه ایده جدید برای این قسمت از خانه هزینه های بالایی را در بردارد. البته راههای زیادی وجود دارند که بدون نیاز به بازسازی مجدد بوده و با استفاده از آنها می توانید دستشویی کوچک خود را بزرگتر و کارامد تر کنید. در زیر اشاره ای به چند نمونه از بهترین موارد خواهیم داشت.
 


1- رنگ های روشن برای دیوارها

یکی از آسان ترین راههایی که می توانید دستشویی خود را بزرگتر جلوه دهید این است که رنگ های روشنی هم برای دیوارها و هم برای سرویس دستشویی و حمام انتخاب کنید.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: سرویس بهداشتی , دکوراسیون ,



تعداد صفحات : 116