پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تجربه عجیبی که منجر به مرگ شد!
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1173
نویسنده : منو تو

پلیس روسیه اعلام کرد فردی که از دوستش خواسته بود او را زنده دفن کند تا جرأتش را نشان دهد و مقاومتش را محک بزند در این تجربه عجیب و غریب جان خود را از دست داد.

 
آلکسی لوبینسکی از اداره آگاهی محلی در مورد این ماجرا گفت به گفته دوست قربانی، این فرد سی و پنج ساله از ساکنان منطقه بلاگوچنسک Blagovechtchensk در خاور دور روسیه که می خواست مقاومت خود را بسنجد با اصرار از دوستش خواسته است به وی کمک کند تا یک شب را زنده زیر خاک سپری کند.

این دو نفر گودالی را در باغی حفر کردند و تابوتی را که خود ساخته بودند و به لوله هایی برای ورود و خروج هوا مجهز بود در آن قرار دادند.

قربانی با یک پتو، بطری آب و تلفن همراه در تابوت می خوابد.

دوست قربانی روی گودال را با تخته های چوبی می پوشاند و پس از دریافت تماس از دوستش و اطمینان یافتن از زنده بودن او به خانه می رود اما صبح که برای بیرون آوردن او می آید با جسدش مواجه می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، به گفته بازرسان پلیس، رگباری شدیدی شب شروع به باریدن می کند آب باران لوله هایی را که این فرد برای تنفس خود در تابوت تعبیه کرده بود می بندد.

تابستان گذشته نیز یکی از ساکنان منطقه ولوگدا که برای خلاص کردن خود از ترس مردن خود را دفن کرده بود بر اثر خفگی جان خود را از دست داد.

منبع: عصرایران

:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: خبرهای داغ روز ,



انتقادات شدید از عرب نیا و جیرانی
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1271
نویسنده : منو تو

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی از سخنان فریبرز عرب نیا در برنامه هفت انتقاد کرد و گفت: فرهنگ ما برگرفته از دیانت ماست.

 فریبرز عرب نیا بازیگر توانمند سینما و تلویزیون که این روزها با بازی در نقش امیرمختار سریال مختارنامه بسیار خوب و بیاد ماندنی درخشیده، با حضور در برنامه هفت شبکه سه ششم خرداد نکاتی را در خصوص برخی بازیگران سینمای قبل از انقلاب بیان کرد که با تأیید کارشناس مجری برنامه مواجه شد.

وجه مشترک سخن هر دو نفر تأیید شخصیت فرهنگی برخی بازیگران سینمای قبل از انقلاب مانند فردین و وثوقی بود،هر چند از افرادی مانند آقای عرب نیا و آقای جیرانی توقعی نیست که نگاه تخصصی و ناب به حوزه فرهنگ داشته باشند اما از سیمای جمهوری اسلامی و شورای سیاستگذاری آن انتظار می رود که رسانه ملی را آیینه‌ای برای ارائه الگویی ناب و صحیح و نظریات مبتنی بر اصول و ارزشها قرار دهند و اگر نظریه ‌ای هم مطرح می شود که با اصول، معیارهای شرعی و انقلابی منطبق نباشد، اصلاح و ویرایش شود و از صدا وسیمایی که باید به تعبیر امام (ره) دانشگاه اسلامی باشد چیزی جز تغذیه فکری و محتوایی ناب و سالم خارج نشود.

مزید اطلاع آقایان عرب نیا و جیرانی توجه به نکات زیر ضروری است: انقلاب اسلامی انقلابی است با هویتی کاملاً فرهنگی، آن هم فرهنگی مبتنی بر دینمداری، ارزشمداری و برخاسته از مطالبات دینی مردم با رهبری و هدایت مرجعیت دینی و حوزه های علمیه و محوریت مساجد، هیئت های مذهبی و اقشار متدین، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع ترویج و نشر فضائل اخلاقی و زدودن رذائل اخلاقی بسیار برجسته دیده شده است، انقلاب اسلامی در واقع نوعی عکس العمل قاطع و مقتدارانه به فساد موجود در جامعه آن روز به ویژه فساد حاکم بر سینما بود.

امام راحل (ره) فرمود: ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم. سئوال این است با یک ارزیابی کلی سینمای قبل از انقلاب در چه بخشی قرار می گیرد؟ آیا در بخش سینمای ارزشی قرار می گیرد یا ضد ارزشی؟ در بخش سینمای عفاف ساز قرار می گیرد یا عفاف سوز؟ در بخش ترویج فضائل قرار می گیرد یا رذائل؟ آیا سینمای قبل از انقلاب مقوّم فساد و فحشا و بی بندو باری و در یک کلام لاقیدی بود یا ترویج دهنده اخلاقیات و مکارم انسانی و آموزه‌های الهی؟


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: خبرهای داغ روز ,



چینی ها ابرهای ایران را بارور می کنند
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1120
نویسنده : منو تو

محمد ریاحی، رئیس موسسه تحقیقات آب، با اعلام خبر فراهم شدن زمینه همکاری میان دو کشور ایران و چین در زمینه بارورسازی ابرها گفت:‌ خوشبختانه با سفر هیات ایرانی به این کشور و آشنایی بیشتر دو کشور با سطح توانمندی‌های موجود در زمینه بارورسازی ابرها،‌ امکان همکاری‌های متقابل در این زمینه بوجود آمد.

وی افزود: با توجه به مذاکراتی که توسط هیات اعزامی در پکن صورت گرفت توافقاتی در خصوص همکاری‌های فی مابین جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با این کشور در زمینه‌های مختلف باروری ابرها از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، خرید تجهیزات و مواد مصرفی بارورسازی ابرها و همچنین امکان تعریف پروژه‌های مشترک تحقیقاتی و عملیاتی حاصل شد.

رئیس موسسه تحقیقات آب با اشاره به توانمندی‌های کشور چین در حوزه باروری ابرها افزود: کشور چین بیش از نیم قرن در زمینه باروری ابرها سابقه فعالیت داشته و درحال حاضر این کشور با بکارگیری بیش از  33000 پرسنل  تمام وقت و پاره‌وقت، 42 هواپیما، بیش از 7000 توپخانه و 6000 پرتاب‌کننده راکت و تعداد قابل توجهی ژنراتورهای زمینی، اقدامات موثری را جهت اجرای بخش‌های مختلف عملیات باروری ابرها در 29 استان به انجام می‌رساند.

وی اختصاص بودجه مستقیم سالانه معادل 450 میلیون دلار در زمینه علمیات بارورسازی ابرها در کشور چین را بیانگر اعتقاد و اهتمام مقامات کشور چین به اجرای عملیات بارورسازی ابرها دانست و افزود: مطابق با نظر کارشناسان مربوطه در آن کشور، عملیات بارورسازی ابرها باعث افزایش 16 تا 20 درصدی بارش بوده و استحصال آب با این روش، یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های تأمین آب در آن کشور بشمار می‌آید. ایشان خاطر نشان کرد: بودجه فوق‌الذکر از بودجه تحقیقاتی در این زمینه مجزا بوده و در بخش مطالعات و تحقیقات، متناسب با پروژه‌های تعریف شده هزینه می‌گردد.

 ریاحی با اشاره به سابقه و ظرفیت‌های موجود آن کشور در زمینه فن‌آوری و تولید تجهیزات لازم برای اجرای عملیات تعدیل آب و هوا گفت:‌ ا با ادامه همکاری‌های فیمابین امکان انتقال تجربیات و فناوری، همچنین خرید تجهیزات مورد نیاز و بومی سازی‌ آنها وجود خواهد داشت.

منبع: خبر آنلاین


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: خبرهای داغ روز ,



عکس بزرگ‌ترين جزيره مصنوعي جهان
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1175
نویسنده : منو تو

سئول، پايتخت كره جنوبي، اكنون صاحب بزرگ‌ترين جزيره شناور مصنوعي است كه اخيرا روي رودخانه هان گشايش يافته است.

اين جزيره شامل سه بخش پيوسته به هم است كه فضاهاي مستقلي براي برگزاري كنسرت، گردهمايي، نمايشگاه و نيز رستوران دارد.

مسئولان اميدوارند كه اين جزيره مصنوعي، جاذبه بزرگي براي شهروندان كره جنوبي و همچنين بازديدكنندگان خارجي باشد. براي اين جزيره شناور كه در قلب يك طرح بزرگ‌تر روي اين رودخانه قرار دارد، 60ميليون يورو هزينه شده كه بخش خصوصي و دولتي در آن شريك هستند.

رودخانه هان طي دهه‌هاي اخير بخشي از زندگي پايتخت كره جنوبي بوده اما مدت‌ها بود كه از توجه شايسته مسئولان برخوردار نبود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: خبرهای داغ روز ,



عامل ورود HIV به ایران شناخته شد
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1196
نویسنده : منو تو

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران اسناد جدیدی از معاملات دارویی شرکت فرانسوی با وزارت بهداشت را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد. این شرکت نماینده شرکت مریو فرانسه است که فرآورده های خونی آلوده را وارد کشورمان کرده بود

احمد قویدل اظهارداشت: کانون هموفیلی ایران در دوره وزارت دکتر لنکرانی  اعلام کرد شرکت فرانسوی مریو عامل آلودگی بیماران هموفیلی به ایدز بوده است. همچنین نماینده شرکت طی نامه رسمی به وزیر بهداشت وقت ایران دکتر ملک زاده مسئولیت فاجعه را بر عهده گرفته بود. این در حالی است که شرکت مریو در مالکیت شرکت "سنوفی اونتیس" فرانسوی است.

وی افزود: این شرکت یکی از چهار شرکت بزرگ دارویی در دنیا محسوب می شود و متاسفانه به رغم اطلاع کامل مسئولین وزارت بهداشت و دیگر مسئولین دولتی از وضعیت مالکیت "سنوفی اونتیس" با مریو اکنون این شرکت طرف قراردادهای دارویی ایران است.

قویدل ادامه داد: بر اساس آمار سالنمای دارویی ایران، شرکت سنوفی اونتیس طی 9 ماهه اخیر بالغ بر 675 میلیارد و 951 میلیون و 421 هزار و 300 ریال فقط در 4 قلم دارویی با شرکتهای دارویی ایران معامله انجام داده است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: تمامی اطلاعات مربوط به سوابق آلودگی بیماران و مسئولیت شرکت را به نام و صراحتا در دو برنامه تلویزیونی که دو تن از نمایندگان مجلس و یک قاضی دیوان عدالت اداری حضور داشتند، اطلاع رسانی کردیم.

وی با اشاره به اینکه این اطلاعات را تمامی مسئولین مربوطه دارند، افزود: سئوال ما این است که در شرایطی که مسئولیت حقوقی شرکت سنوفی اونتیس در این ماجرا کاملا روشن است و این شرکت با استفاده از برخی خلاءهای قانونی و تکیه بر قوانین فرانسه تمام تلاش خود را مصروف مرور زمان به این حق ایرانیان دارد، چرا مسئولین وزارت بهداشت در این خصوص پاسخگو نیستند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: خبرهای داغ روز ,



ناخنها درباره سلامت بدن چه میگویند ؟
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1136
نویسنده : منو تو

یکی از بخشهای مهمی که به عنوان نشانگر سلامت بدن عمل می کنند، ناخن ها هستند. در واقع در بسیاری از موارد، بروز تغییر در شکل، رنگ، قوام و سایر خصوصیات ناخن ها، می تواند نشانه بروز بیماری های جدی در سایر ارگان های حیاتی بدن فرد باشد. البته این تغییرات در ناخن همیشه نتیجه درگیری اندامهای دیگر نیستند و ممکن است به دلیل عوارض خود ناخن ایجاد شده باشند. اما این تغییرات چه هستند و چطور باید آنها را از هم تشخیص داد.

گودیهای کوچک

هنگامی که چند تورفتگی یا گودی کوچک بر روی سطح معمولا صاف و صیقلی ناخن به وجود بیاید، میتواند به این معنا باشد که در زیر ناخن اتفاقاتی در جریان است. در اکثر اوقات دلیل بروز این گودیها بیماری داء الصدف یا پسوریازیس است. این بیماری یک حالت التهابی پوست است که به صورت لکه های سرخ فلس مانند بر روی پوست ظاهر میشود و سلولهای پوست ناخن را نیز درگیر میکند.
سطح ناخن به جای رشد نرم و صاف، دارای ظاهری زبر و دندانه دندانه میشود. به محض اینکه این بیماری درمان شده و تحت کنترل قرار گیرد، ناخنها به تدریج به حالت عادی باز میگردند. (از آنجایی که ناخن در هفته حدود ۱ میلیمتر رشد میکند، برای از بین رفتن ناخن قدیمی و جایگزین شدن تمام آن با ناخن سالم، یکی دو ماه زمان لازم است)

ناخن قاشقی شکل

ناخنهای سالم دارای شکل بخصوصی هستند. آنها در بخش میانی کمی برآمده بوده و به سمت کنار ناخن قوس برمیدارند و نوک ناخن هم کمی به سمت پایین مایل است. پس اگر متوجه شدید که ناخنهای شما در موقعیتی کاملا معکوس قرار گرفته اند، باید متوجه شوید که مشکلی وجود دارد. این حالت که ناخن قاشقی شکل نامیده میشود، نشانه کم خونی همراه با فقر آهن یا iron deficiency anaemia, است. مانند بسیاری از مشکلات سلامتی، بروز مشکل ظاهری، ماهها پس از کمبود شدید آهن در بدن بروز میکند و طبعا پس از برطرف شدن فقر آهن، مدتی طول میکشد تا ناخنها به حالت طبیعی بازگردند.

پوسته پوسته شدن

ناخن از چندین لایه کراتین (نوعی پروتئین) تشکیل شده است. بهترین حالت زمانی است که این لایه ها برای شکل دادن به یک ناخن یک پارچه و محکم، کاملا به یکدیگر چسبیده باشند. اما زمانی که از ناخنها مراقبت نشود (مثلا مدت زیادی در معرض آب بود .


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی و سلامت , توصیه های پزشکی ,



بی‌خـوابـی؛ 5 علت و 10 راه حل !
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1115
نویسنده : منو تو

برای درمان صحیح بی‌خوابی ابتدا باید علت بی‌خوابی را شناخت و به درمان آن پرداخت. مهم‌ترین علل بی‌خوابی را به این ترتیب می‌توان طبقه‌بندی کرد:

1. عوامل محیطی مانند سر و صدا


- مسلما سر و صدای زیاد در اتاق خواب یکی از علت‌های مهم بی‌خوابی و به خصوص بیدارشدن‌های مکرر است. افرادی که در آپارتمان‌های پر ازدحام زندگی می‌کنند و دیوار و سقف‌های آپارتمان‌ها خاصیت عایق بودن صدا را ندارند، مشکل سروصدا می‌تواند به تنهایی مانع خواب راحتشان شود، به خصوص افرادی که خواب سبک‌تری دارند.

- از دیگر عوامل محیطی می‌توان به گرما یا سرمای زیاد اشاره کرد که هر کدام به تنهایی می‌توانند مانع خواب فرد شده یا اینکه، فرد را از خواب بیدار کنند.

- یكی دیگر از عوامل مهم محیطی، نور است. نور محیط می‌تواند مانع خواب فرد شود. هر چه میزان نور اتاق بیشتر باشد احتمال اینکه فرد خواب راحتی داشته باشد کمتر می‌شود.

2. استرس


استرس‌های طی روز به خصوص استرس‌های شغلی می‌تواند باعث بی‌خوابی فرد شود. توصیه می‌شود به ویژه 2 تا 3 ساعت قبل از خواب محیط آرامی را ایجاد و حتی از بحث‌وجدل دوری کنید. در صورتی که احتمال می‌دهید صحبت با کسی به جدل و بگو‌مگوهای استرس‌زا ختم می‌شود آن را به زمانی موکول کنید که با ساعت خواب شما فاصله داشته باشد.

3. مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌ها


- معمولا ابتلا به بیماری به‌خصوص بیماری‌های عفونی نیاز ما را به خواب افزایش می‌دهند ولی ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز می‌‌تواند خواب ما را مختل کند.

- ابتلا به بیماری‌های اسکلتی-عضلانی که معمولا با درد همراه است، می‌تواند مانع خواب ما شود. کمردرد، درد در زانو و درد اندام فوقانی به‌خصوص شانه و مچ دست از جمله این موارد هستند.

- سردرد به علت‌های مختلف، ناراحتی‌های گوارشی و درد معده، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و درد در قفسه‌ سینه، بیماری‌های ریوی به‌خصوص ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم که همراه با سرفه‌های مکرر هستند.

- ابتلا به دیابت یا بزرگی پروستات که افراد مبتلا به علت دفع ادرار مجبورند بارها از خواب بیدار شوند، همگی از عللی هستند که می‌توانند خواب افراد را مختل کنند. از طرف دیگر مصرف بسیاری از داروها نیز می‌تواند مانع خواب افراد شود، مانند داروهای ضدفشارخون، برخی داروهای اعصاب و روان و برخی داروهای قلب و عروق به‌خصوص اگر این داروها شب هنگام و قبل از خواب مصرف شوند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی و سلامت , توصیه های پزشکی ,



بالاخره کره بخوریم یا نخوریم؟
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1135
نویسنده : منو تو

سال هاست که کره از نظر متخصصان تغذیه و پزشکان، دشمن قلب شناخته شده است و امروزه نیز در بین نسل جوان، نوعی پرهیز از مصرف کره شایع شده است. درست است که کره به عنوان یک چربی حیوانی حاوی چربی های اشباع کلسترول بوده و می تواند سبب افزایش سطح کلسترول بد و در نتیجه افزایش کلسترول خون شود، ولی باید در نظر داشت که کره یک فرآورده لبنی و پرویتامین است که برای افراد سالم و کودکان، خوردن مقدار کم آن خصوصاً در وعده صبحانه و همراه دیگر فرآورده های لبنی توصیه می شود.

کره محصولی است که از زدن خامه، شیر یا فرآورده هایی مانند دوغ و ماست به دست می آید و در مقایسه با روغن های گیاهی راحت تر تجزیه شده و سرشار از ویتامین های محلول در چربی شیر نظیرK،D،E،A و حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای غده تیروئید مفید است. از هر 25 کیلو گرم شیر، یک کیلو گرم کره به دست می آید که در هر 100 گرم آن 82 گرم چربی و 18 گرم مواد غیر چرب وجود دارد. رنگ زرد کره به سبب وجود کاروتن (ویتامین A)موجود در آن است که معمولاً در فصل بهار و تابستان کره حاصله زردتر و سرشار از ویتامین هاست. مقدار ویتامین Aکره بهاره معمولاً 1/5 برابر بیشتر از کره زمستانه است که در 100 گرم آن 750 کالری و در یک قاشق آن 100 گرم کالری انرژی نهفته است.

قسمت اعظم چربی کره از تری گلیسیریدها بوده و به همین جهت نقطه ذوب پایینی داشته و در حرارت زیاد سریعاً می سوزد. پیش از به بازار آمدن روغن های نباتی، مصرف اصلی کره در تهیه روغن زرد یا به اصطلاح تهرانی ها روغن کرمانشاهی بود که در پخت و پز بویژه در پلو به کار می رفته است. این روغن از ارزش غذایی و عطر و طعم بالایی برخوردار می باشد و در هر 100 گرم آن 99/8درصد چربی، 0/1درصد آب و 0/1درصد ماده خشک وجود دارد که به مدت طولانی قابل نگهداری بوده؛ به طوری که در مناطق گرم نیز می توان آن را در حرارت اتاق، ماه ها نگهداری کرده و مدت زمان ماندگاری آن در یخچال به یک سال هم می رسد. از این روغن بیشتر در غذای کودک و مواد غذایی که به پخت کمی نیاز دارند، استفاده می شود.

امروزه این روغن به دلیل وجود چربی های اشباع بالا، جای خود را به روغن های نباتی داده و حضور آن در غذاهای ایرانی کمرنگ شده است تا حدی که ذائقه نسل جوان با آن آشنایی ندارد و حتی گاهی آن را نمی پذیرد. از دیگر فرآورده های لبنی چرب می توان به خامه یا سرشیر نیز اشاره کرد که در مقایسه با کره از چربی کمتری برخوردار بوده و ترکیب آنها مانند شیر و سرشار از ویتامین ها می باشد مقدار چربی آنها از از 30 تا60درصد متغیر است. گاهی برخی افراد تصور می کنند که سرشیر در مقایسه با خامه از چربی کمتری برخوردار بوده؛ لذا خطرات ناشی از چربی بالا را به همراه ندارد. در حقیقت سرشیر نوعی خامه گیری خود به خودی و سنتی است که در گذشته بسیار متداول بوده و در مقایسه با خامه از لحاظ چربی اشباع، کلسترول و کالری برابر است.

توجه:چربی ها فی نفسه مواد غذایی نامطلوبی نیستند اما اشکال در این است که در خوردن آنها زیاده روی می کنیم.
 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی و سلامت , توصیه های پزشکی ,



10 پنجره به سوی پیشگیری، کنترل و درمان دیابت
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1098
نویسنده : منو تو

آیا می‌دانید نگرش بیمار به بیماری می‌تواند بهبودی او را تسریع کند یا آن را به تعویق بیندازد؟ پس در این مسیر بر فراز و نشیب، با نگاه و کلام خود، کار دیابتی‌ها را آسان‌تر کنیم نه سخت‌تر، نه ناهموار‌تر.
انجمن دیابت گابریک ایران که یکی از انجمن‌های غیردولتی فعال بیماران دیابتی است همه اعضای آنرا افراد مبتلا به دیابت تشکیل داده‌اند و برای افراد دیابتی ۵ توصیه کلیدی دارد.

در این توصیه‌ها آمده است: انتخاب با شماست می‌توانید دیابتی باشید و هر روز بیمار یا می‌توانید دیابتی باشد و هر روز شاد و سالم. سکان زندگی با دیابت در دستان شماست ما هم مثل شما تجربه کرده‌ایم که با افزایش آگاهی و شناخت بهتر دیابت، پس از مدتی تمرین انسولین زدن، از مسواک زدن و عینک زدن هم برایمان راحت‌تر می‌شود. چرا می‌گوئیم دوست من انسولین؟ چون هیچ غذا یا دارویی مانند انسولین نمی‌تواند قند ما را پایین بیاورد. انسولین تنها دوستی است که تا آخر عمر به کمک شما خواهد آمد!

بر پایه این گزارش، انجمن گابریک برای افراد غیر دیابتی هم برای پیشگیری از ابتلاء به دیابت توصیه‌هایی دارد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

آیا می‌دانید افراد دیابتی هم می‌توانند مانند افراد غیر دیابتی ازدواج موفقی داشته باشند و نوزادی سالم به دنیا بیاورند. دیابت یعنی ۱۰ درصد استفاده درست از دارو به اضافه ۹۰ درصد آموزش صحیح.

هیچ می‌دانستید می‌توان با داشتن تغذیه سالم و فعالیت بدنی از بروز دیابت پیشگیری کرد؟ پس از همین امروز شروع کنید. با انجام یک آزمایش خون ساده از قند، چربی و فشارخون با خبر شویم و شانس سلامتی را از دست ندهیم.

آیا می‌دانید نگرش بیمار به بیماری می‌تواند بهبودی او را تسریع کند یا آن را به تعویق بیندازد؟ پس در این مسیر بر فراز و نشیب، با نگاه و کلام خود، کار دیابتی‌ها را آسان‌تر کنیم نه سخت‌تر، نه ناهموار‌تر.

آیا می‌دانستید دیابت خطرناک‌ترین بیماری غیرواگیر شناخته شده در جهان است. سازمان ملل با صدور قطعنامه‌هایی، دیابت را یک بیماری مزمن، پرهزینه و با پیچیدگی زیاد که خانواده‌ها، کشور‌ها و دنیا را تهدید می‌کند، معرفی کرده است.

و کلام آخر اینکه نیمی از افراد دیابتی از دیابت خود اطلاع ندارند، شاید شما هم یکی از آن‌ها باشید.
 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی و سلامت , توصیه های پزشکی ,



پنج توصیه عجیب پزشكی
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1209
نویسنده : منو تو

شاید باور نکنید اما شما همیشه یک پزشک همراه خود دارید که آماده پاسخ به نیازهای پزشکی‌تان است. این پزشک، روان شماست. 5 توصیه عجیب زیر را بخوانید تا باورتان شود.

1. آلرژی دارید؟ بخندید!

وقتی دچار آلرژی می‌شوید، سعی کنید خود را در موقعیت‌ خندیدن قرار دهید. شرکت‌کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود زمانی‌ که به تماشای یک فیلم خنده‌دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت‌ می‌شدند اما همین افراد زمانی ‌که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می‌کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می‌شود و سبب می‌شود فرد کمتر دچار حساسیت شود.

2. بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشید!

خوش‌رفتاری موجب می‌شود که زخم‌های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت، استاد روانپزشکی دانشگاه اوهایو معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت‌آمیز، روند بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد. اما خوش‌رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می‌شود که سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب‌دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود‌تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان‌تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می‌شوید.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی و سلامت , توصیه های پزشکی ,



تعداد صفحات : 116